26 Kasım 2015 Perşembe

Beslenme Düzenimde Olmazsa Olmazlarım

  Merhabalar! Sizlere beslenirken neler yediğimle ilgili birkaç ip ucu vermek istiyorum. Bu listede benim için olmazsa olmaz olan besinleri görebilirsiniz. :)


1) Yulaf Ezmesi: İster kahvaltı, ister ara öğün, ister spor sonrası olarak yulaf ezmesi gerçekten çok değerli ve besin değeri oldukça yüksek bir besin. Özellikle vücuttaki şişkinliği azaltmaya yardımcı olması sayesinde ne kadar kilo verdiğinizi/ne kadar kas yaptığını vs. daha net anlayabiliyorsunuz. En azından bende öyle oluyor. Yulaf ezmeli omletler yapabilirsiniz, bir kaba belli bir miktar yulaf ezmesi koyduktan sonra üstüne kuru meyveler koyup ardından sıcak su koyarak yulaflar suyu çektikten sonra tüketebilirsiniz, yoğurtlarınıza, keklerinize koyabilirsiniz... Kısacası tarifleri çeşitlendirerek, yulaf ezmesini damak tadınıza uygun bir hale getirmek size kalmış. Ve bence yulaf ezmesinin en güzel tarafı da bu. :)


2) Bakliyatlar: Bulgur, esmer pirinç, nohut, mercimek gibi bakliyatları haftada 1-2 kere öğünlerimde tüketmeye çalışıyorum. Çünkü vücuda kaliteli karbonhidrat almak da çok önemli ve bence kaliteli bakliyatlar vücudun bu ihtiyacını fazlasıyla karışıyorlar.


3) Kuruyemiş: Kavrulmamış kuruyemişler beslenmemin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Özellikle ara öğünlerimde ve spor öncesi kuruyemiş yemeyi çok seviyorum. Yanında 1 porsiyon meyveyle, 1 avuç kuruyemiş bence ara öğünler için kurtarıcı en lezzetli ve en sağlıklı seçimlerden biri.


4) Proteinler: Neredeyse her gün en az bir öğün yumurta, kırmızı et, tavuk eti, balık eti vs gibi protein yönünden zengin besinler tüketiyorum. Çünkü protein spor sırasında yıpranan kaslarımızın onarılmasına yardımcı olarak, kaslarımızın büyümesine ve fit bir görünüme ulaşmamıza yardımcı oluyor.



5) Süt Ürünleri: Süt, peynir, yoğurt gibi süt ve süt ürünlerini günde 2-3 porsiyon tüketmeye özen gösteriyorum. Süt ve süt ürünleri tok kalmamıza yardımcı olurken, kalsiyum sayesinde yağlar daha hızlı yakılıyor . Hem de smoothie, kür vs yaparken meyve ve sebzelerle kolayca uyum sağlayarak hem lezzetli hem sağlıklı bir öğün tüketmemizi sağlıyorlar.


6) Yağlar: Vücudumuzun sağlığını ve parlaklığını koruyabilmesi için kaliteli yağ tüketimi çok önemli. Ben genelde zeytinyağı tüketiyorum. Siz de beslenmenizde mutlaka kaliteli ve doymamış bir yağ bulundurun.


7) Kaliteli Karbonhidratlar: Vücudumuz enerji için karbonhidrata ihtiyaç duyar. Bu nedenle kaliteli karbonhidrat tüketimi çok önemlidir. Çavdarlı/Kepekli/Tam Tahıllı/Tam Buğdaylı ekmekler, kepekli makarnalar, yulaf, bulgur gibi karbonhidratlar iyi ve kaliteli karbonhidratlardır. Beslenmenizde mutlaka kaliteli karbonhidratlara da yer verin. 


8) Bitter Çikolata: Her ne kadar sütlü ve fıtıklı çikolata seven biri olsam bulunmaktayım... Bunun yerine haftada 2-3 kere en az %60 kakao oranına sahip bitter çikolata tüketiyorum. Özellikle spordan sonra sütle 1-2 kare bitter çikolatayı karıştırıp içmek, spor sonrası bitkin düşen vücudumun hızlı toparlanmasına yardımcı oluyor.


9) Meyveler: Meyve benim için özellikle spor öncesi tam bir kurtarıcı oluyor. Sporda çok çabuk yorulan biri olarak spor öncesi sütlü veya sert bir kahveyle elma yemek, spor esnasında enerjimin yüksek kalmasını sağlıyor. Aynı zamanda tatlı krizlerimde herhangi bir meyvenin üzerine tarçın döküp yemek benim için tam bir kurtarıcı oluyor.


10) Sebzeler: Haftada en az 2-3 kere sebze tüketmek demek, boşaltım sistemimizin iyi çalışması ve toksinlerden arınmamız demek. Sebze yediğim zamanlarda vücudumdaki o hafifliği ve rahatlamayı hissetmeyi çok seviyorum. İster pişirerek, ister haşlayarak, ister detox olarak tüketelim her türlü sebze tüketimi vücut için oldukça yararlı ve sağlıklı. Bu nedenle beslenmenizde mutlaka sebzelere de yer verin ve daha hafif hissetmenin keyfini çıkarın. :)

  Burada yazımın sonuna gelmiş bulunmaktayım. Eğer beslenme konusunda kafanızda sorular varsa, umarım bu yazım size yardımcı olabilmiştir. Ayrıca gene kafanıza takılan birşey olursa, buradan veya instagram hesabından sorabilirsiniz. Bir dahaki yazımda görüşmek üzere, kendinize çok iyi bakın! :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder